Tutorial: Tidningsnaglar!

Skulle kommit upp igår, tidsinställde fel!


Tidningsnaglar är nog den designen jag har haft på mina naglar då flest har frågat "Hur har du gjort det?".Så idag tänkte jag visa hur jag brukar göra för det bästa resultatet!
 
Du behöver:
  • Vitt nagellack (eller annan ljus färg)
  • Tidningsbitar (använde både morgontidning och tv-tidning)
  • Sprit (mer info om det nedan)
  • Topplack (suuuperviktigt)
     
    Gör så här:
    1. Måla dina naglar vita. Jag använde Essies "Blanc"
     
    2. Klipp små tidningsbitar som passar din nagel och häll i sprit i en liten behållare. Lägg tidningsbiten i spriten. Mer info om sprit kommer längst ner i inlägget.
    (haha, nu såg jag att det stog "nagla" på tidningsbiten)
     
    3. Efter att tidningsbiten har doppats i spriten trycker du fast biten på nageln och trycker i cirka 30 sekunder så printet verkligen fastnar på nageln. Se till att trycka på HELA nageln.
    4. Dra bort tidningsbiten försiktigt och måla på ett topplack, annars försvinner printet på direkten!
     
    Som ni ser tog jag en bit från en serie på tidningen. Pekfingret är från en tv tidning.

    Spritexempel:
    *Tvättsprit (använde jag) sånt man använder för sårrengöring. Min heter Desivon
    *Dricksprit
    *Ättika
     
    Sen har jag hört att vatten funkar, men skulle rekommendera dessa istället.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0