Tutorial: Gradient Polka Dot nails

Jag älskar prickar! Tycker att det alltid är så gulligt, speciellt på naglarna. Så idag ska jag visa er en design som jag tycker är väldigt gullig och roliga och kan göras med vilka färger som helst!
Då sätter vi igång!
 
1: Börja med att måla en valfri basfärg. Jag valde en ny inköpt lila från Depend och målade 2 lager.
 
2. Gör en jätteliten fransk manikyr i annan färg, jag valde svart. (den är större på tummen, annars är den mycket mindre på mina andra naglar)
 
3. Sen tar du din dotting tool (se min DIY om du inte har någon) och gör prickar över det svarta, gör några med mellanrum (förlåt för LQ)
 
4. Över den raden gör du fler prickar, men mycket glesare mellan de.
 
5. Nu tog jag min mindre dotting tool och gjorde några fler prickar över
 
6. Tog även en tandpetare sen för ännu mindre prickar. Måla ett topplack för hållbarhet och glans, sen är du klar!
 
Tycker om den här jättemycket och de har hållt asbra i en vecka. HÄR är inspirationsbilden.

Kommentarer
Julia

Vad snyggt det var! :D
sv: Då borde du göra det! :) en riktigt bra tidning för tjejer :)

Svar: Tack, det ska jag!
Agnes None

2013-01-21 19:35:35
URL: http://jullish.blogg.se
ADARAS

fint!:)

Svar: Tack!
Agnes None

2013-01-21 20:17:59
URL: http://adaras.se
angelica

Så fint :D

Svar: Tack!
Agnes None

2013-01-22 16:14:28
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0