Tutorial: Söta Tomtenaglar!

Hej och God jul allihopa!Här kommer en tomtenagel tutorial jag gjorde för några dagar sen. Min inspirationsbild hittar ni om ni scrollar lite.
Med dessa tomtar på dina naglar, kommer du att få applåder så det haglar. (dåligt rim).   
Först en bild på lacken jag använde:
 
 
 Från vänster: 
Essie - Blanc, Art Club - Gold Glitter, Depend - Svart (nummer borta), Depend - Ljusrosa (nummer borta), Mavala - London (NYTT!)
 
1. Måla alla naglar röda, måla långfingret bara 1/3. 
 
1. På de helröda naglarna målar du en fransk manikyr, dra sedan ett streck med guld mellan det vita och röda. 
På det sista fingret gör du några duttar med en dotting tool som ska föreställa en tomtes fluffiga luva. Sen gör du skägget, jag började med en fransk manikyr som jag sedan gjorde lite rundare och som satt ihop med luvan. Gör sedan en prick med ljusrosa som ska föreställa hans röda näsa och över näsan gör du två svarta prickar som ska föreställa ögon. 
Applicera ett topplack och du är klar, enkelt va!?
 
Kommentera gärna vad du tycker!

Kommentarer
Autophoto - Julkalender på bloggen!

Hejhej, i dagens lucka kan du tävla om ett super fint armband! Plus det är super enkelt att delta :)

Direktlänk: http://autophoto.blogg.se/2012/december/15-december.html#comment

2012-12-15 15:42:37
URL: http://autophoto.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0